23948sdkhjf

Syrliga kommentarer mot EMV

Butikskedjornas satsning på egna varumärken har tidigare mest mött kritik från marknadsförare. Nu vågar även leverantörer stämma in.

Från att tidigare inte kritiserat handelns egna varumärken, enligt somliga av rädsla för att förlora storkunder, vädrar nu vissa leverantörer sitt missnöje med utvecklingen. - Var och en ser att kedjorna prioriterar sina egna varumärken i butikshyllorna, säger Cerealias vd Håkan Ahlqvist till Svenska Dagbladet. Vissa kritiker menar att EMV-utvecklingen kommer att hota mångfalden i utbudet. - Jag är säker på att många leverantörer slås ut, säger Unilever Bestfoods marknadschef Mikael Carlsson. Däremot gör Cloetta Fazer hel om i sin kritik förra veckan, då Sverigevdn Åsa Magnusson menade att handeln prioriterade sina egna varor. Idag säger koncernchefen Karsten Slotte att man behandlas av handeln ”på ett otroligt fint sätt”. Det rapporterar Svenska Dagbladet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063