23948sdkhjf

Hemglass säljer färdigmat

Servicehandeln får en ny konkurrent: inom ett par år ska en femtedel av försäljningen komma från färdigmat.

I måndags började Hemglassbilar i norra Sverige att sälja firmans nya varumärke Family Frost. Sortimentet innehåller fryst färdigmat i såväl en- som flerportionsförpackningar. Målgruppen är barnfamiljer, men man ser också en potential bland alla slags hushåll på landsbygden, där lanthandel och servicebutiker blir allt mer sällsynta. Varumärkeschef Pelle Andersson på Hemglass räknar med att matsortimentet ska sälja för 30 Mkr under det första året, för att sedan öka med 50 procent årligen. - Vi kommer att ha matsortimentet i bilarna året om, men vi kommer att vara mer aktiva i marknadsföringen under vinterhalvåret. På onsdag nästa vecka räknar man med att färdigmaten ska finnas i samtliga Hemglassbilar i landet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063