23948sdkhjf

Järnia lockar kvinnor

Ny slogan och satsning på kvinnor och yngre när Järnia positionerar sig på den hårdnade hem- och husmarknaden.

Konkurrensen inom bygg, hem och trädgårdshandeln hårdnar när allt fler aktörer vidgar sina utbud och vänder sig till allt bredare kundkretser. Järnias kärnmålgrupp män över 50 ska kompletteras med yngre och kvinnor. Vi vill nå fler kvinnor och yngre, och det är grupper som kanske inte alltid har den kunskap som vår största målgrupp, män 50 plus, har, säger Järnias marknadschef Anna Ekman till Dagens Media. För att attrahera dessa mindre kunniga köpare ska man profilera den kunskap som finns tillgänglig i butikerna. Marknadsföringen ska samordnas under sloganen "hushåll, trädgård och verktyg" och kommer som tidigare främst att ske via dr, och den klassiska kupongen tas åter till heders. Järnia går samman 2004-06-23

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125