Ökad förlust för JC
JC-koncernens årsredovisning visar minskad försäljning och ökad förlust. Koncernens intäkter uppgick till 1 718,5 Mkr (jämfört med 1 820,1 under 2002). Det är en minskning med 5,6 procent. Försäljningen till konsument i egna och franchisebutiker uppgick under året till 2 325 Mkr (2 436,5 Mkr) en minskning med 4,6 procent. Resultatet efter finansnetto blev en förlust på 111,1 Mkr. Under 2002 var förlusten 71,5 Mkr. I sin kommentar till årsredovisningen skriver vd Thommy Nilsson att det varit ett tufft år men att det finns ljusglimtar, som att JCs ledande position inom jeans stärkts samtidigt som man vuxit i målgruppen 14-25 år. Strategier inför framtiden är att inte öka antalet egenägda butiker; fokusera på egna varumärken; utveckla franchisekonceptet och göra något radikalt åt Brothers och Sisterskedjorna. Det framgår av JCs årsredovisning.