Ramlösa i Röda Korskampanj
Under mars går 50 öre av varje såld Ramlösaflaska till Röda Korsets vattenprojekt i Etiopien, Kongo och Nordkorea. Tack vare samarbetet med Ramlösa kommer vi att kunna ge tiotusentals människor runt om i världen tillgång till rent dricksvatten, när de drabbats av krig eller naturkatastrof. I en värld där behoven är enorma och resurserna begränsade är det viktigt att alla goda krafter går åt samma håll, säger Anders Milton, ordförande i Svenska Röda Korset. Förra året genomfördes en liknande kampanj för att hjälpa dem som drabbats av kriget i Irak. Kampanjen inbringade närmare 900 000 kronor. Skillnaden då var att det bara var de stora PET-flaskorna som ingick i kampanjen, i år ingår alla PET-flaskor. Det innebär att fler försäljningsställen, till exempel Pressbyrån, 7 Eleven och bensinbolagen, kan vara med. Målet för den här kampanjen är en miljon kronor. - Vi har ett långsiktigt samarbete med Röda Korset och hittills har omkring nio miljoner kronor hamnat i Röda Korsets olika vattenprojekt. Vi hoppas att även den här kampanjen ska nå insamlingsmålet, säger Bo Söderström, informationschef på Carlsberg Sverige, som marknadsför Ramlösa.