23948sdkhjf

JC backar

Försäljningen till konsument minskade under februari. – Glädjande ökning bland 6-25 åringar, säger JCs vd.

Klädkoncernen JC minskade försäljningen till konsument i egna och franchisebutiker med 3,6 procent under februari. Totalt sålde man varor för 137,2 Mkr. I Sverige som står för 4/5 av JC försäljning ökade man 0,2 procent jämfört med februari 2003. - Det är glädjande att konstatera att både försäljning och marknadsandelar fortsätter att öka inom JC-konceptet 6-25 år - inte minst i det för oss så viktiga jeanssegmentet, säger Thommy Nilsson vd och koncernchef för JC. - Vår målmedvetna fokusering börjar sakta men säkert ge resultat. Försäljningen under januari-februari uppgick till 294,1 Mkr vilket är en minskning med 10,1 procent, jämfört med samma period 2003. Sverigeförsäljningen minskade 7,3 procent under samma period, meddelar JC.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126