Vinst för KappAhl
KF som helhet gick med vinst under 2003, och KappAhl bidrog till detta genom att öka försäljningen mätt för jämförbara enheter med 6 procent. Resultatet för 2003 stannade på 120 Mkr vilket är en ökning med 70 procent jämfört med föregående år. Bakom resultatutvecklingen ligger även hårda besparingar och avvecklingen av de danska och tjeckiska verksamheterna. - Det vi nu ser är resultatet av ett två års hårt arbete där kund, butik och produkt varit i fokus, säger vd Christian W. Jansson. Sex procents volymtillväxt under året visar att vårt erbjudande varit attraktivt, vilket ytterligare bekräftas av att KappAhl under året blivit störst i Sverige på kläder för vuxna kvinnor. Inför framtiden ser KappAhl ljusare än på länge. - . År 2004 har börjat tillfredsställande och vår vision är fortfarande att bli Nordens ledande klädföretag för åldersgruppen 30-50 år. Går det som hittills är vi snart där. Då flyttar vi upp ribban ytterligare ett snäpp, säger Jansson i ett pressmeddelande från KappAhl.