23948sdkhjf

Cubus satsar på tv

Åtta butiker öppnar i vår. Inför Sverigelanseringen satsar den norska klädkedjan på tevereklam.

I slutet av februari inleder Varnergruppen, som bland annat driver Dressmann och Carlings, Sverigelanseringen av Cubus. Kedjans marknadsdirektör Petter Marius Oskebaas ser KappAhl, H&M och delvis MQ som största konkurrenter till Cubus. Men även Lindex bör se upp. - Våra kunder är till 80-85 procent kvinnor. Ofta är det dessa som handlar åt sina män, säger Oskebaas till Dagens Media. Inför lanseringen har man beslutat sig för att marknadsföra varumärket i teve. Och troligen Tv4. - TV4 är den största kommersiella kanalen i Sverige, med fördelen att man kan gå både lokalt och riks. En anledning att gå riks är att få bättre butikslägen. Då ser fastighetsägarna att någonting är på gång, förklarar Oskebaas. Under våren öppnar Cubus på följande orter: 25 februari Örebro 12 mars Linköping 16 mars Helsingborg 19 mars Karlstad 25 mars Trollhättan 27 mars Kista, Stockholm 1 april Drottninggatan, Stockholm 22 april Löddeköpinge

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.07