23948sdkhjf

Direktbutikerna utmanar Reitan

Samarbetet med Axfood Närlivs markerar inledningen av ett varumärkesbygge som ska utmana de stora kioskkedjorna.

Pressbyrån och 7-Eleven som båda kontrolleras av norska Reitangruppen kan komma att få hårdare konkurrens när Direktbutikerna formerar sig. Idag är Direktbutikerna en frivillig fackhandelskedja utan genensam profil utåt. Men det ska det bli ändring på. I måndags meddelade Axfood att man blir leverantör åt Direktbutikerna och att man har tagit fram en gemensam profil åt medlemsföretagen. - Många av våra medlemmar är välkända på sina orter men ingen vet om att vi är en kedja, säger Christina Bredberg initiativtagare till det utvecklade kiosksamarbetet inom Direktbutikerna till Dagens Industri. – Nu vill vi bli synliga och tanken är att kedjan ska växa kraftigt. Bredberg bedömer att det finns 7 000 potentiella medlemskiosker i Sverige, och att man räknar med att öka från dagens 105 medlemmar till 350 före 2005 års utgång. Det nya namnet är än så länge hemligt i väntan på registrering och varumärkesskydd.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095