23948sdkhjf

Netonnet gör ny katalogsatsning

E-handelsbolaget Netonnet satsar på en ny tryckt katalog för att öka försäljningen. Enligt bolaget ökar det tillgängligheten och närvaron för kunderna.

För ett år sedan gav bolaget ut sin första katalog som blev mycket uppskattad av kunderna, skriver bolaget i ett pressmeddelande. – När man har funderingar eller frågor om hemelektronik ska katalogen vara en snabb och inspirerande informationskälla. Med ett sortiment på mer än 4000 produkter blir katalogen ett utmärkt komplement till vår internetshop, säger Anders Halvarsson, vd för Netonnet, i ett pressmeddelande. Netonnet startade 1999 och skedde försäljningen först på internet. Företaget har nu även försäljning från två lagerbutiker i Borås respektive Ullared. Bolaget redovisade en försäljning på 55,2 miljoner kronor under september, en kraftig ökning jämfört med 38,2 miljoner kronor under motsvarande månad förra året. För första halvåret i år har dock Netonnet ökat sin förlust, orsakat av försluster i Tyskland. Resultatet för årets sex första månader blev -4,5 miljoner kronor, jämfört med -2,4 miljoner kronor motsvarande period förra året.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078