23948sdkhjf

H&M ökade – men svek analytikerna

Den svenska modejätten Hennes & Mauritz ökade sin försäljning med 6 procent i september 2003, jämfört med augusti 2002. Men analytikerna räknade med en ökad försäljning på mer än 11 procent.

Reorna var det inget fel på. Likaså ligger man rätt modemässigt, menar H&M:s finanschef Leif Persson. I stället är det hemmalandet och Tyskland som drar ned. – Det har varit tungt i Tyskland och Sverige, två stora marknader. Går det trögt där blir effekten denna. Förutom för H&M har ju den tyska marknaden totalt sett varit besvärlig, säger Leif Persson till di.se Ljusglimtarna finns i Spanien, Frankrike och Österrike som alla dragit upp septembersnittet. En annan ljusglimt är den nyöppnade butiken i Chicago, som visar bättre siffror än väntat.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093