Kundernas favoritbutik ska koras
– Det var flera tusen som röstade i fjolårets tävling och vi tror på ett högt deltagande även i år, säger Helen Nilsson, projektledare för Retail Awards. H&M har vunnit specialpriset ”Kundernas favoritkedja” i två år i rad. Men inte bara stora kedjor kan vinna – även enskilda butiker har chansen, beroende på hur allmänheten röstar. Även kunderna kan vinna priser. – De fem bästa motiveringarna vinner ett presentkort på vardera 1500 kronor. Ytterligare fem personer vinner presentkort på 500 kronor vardera, säger Helen Nilsson. Tävlingen Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med Temo. Tanken med tävlingen är att uppmärksamma nya ideer och inspirera till nytänkande inom detaljhandeln. Årets upplaga blir den fjärde i ordningen. De två första åren deltog främst stora kedjeföretag, men under förra året blev intresset större även bland de små företagen. Det finns sex olika tävlingskategorier, förutom specialpriserna ”Kundernas favoritkedja” och ”Retail Awards hederspris”. Kunderna kan rösta på sin favoritbutik på: www.tv4.se/retailawards