Axfood ökar
Juliomsättningen ökade 16 procent. Willys fortsätter att vara Axfoods starkaste tillväxtområde.
Willys ökade omsättningen under juni med hela 28,9 procent. Jämförbara butiker ökade med 5,4 procent jämfört med juli förra året. Därmed är Willys även under juli Axfoods starkast växande affärsområde. Axfood i sin helhet ökade nettoomsättningen för de egenägda butikerna med 15,7 procent varav jämförbara butiker ökade 4,3 procent. Koncernens konsoliderade nettoomsättning uppgick därmed till 2 894 Mkr. Willys Hemma ökade omsättningen under juli med 17,0 procent, medan jämförbara butiker ökade 1,1 procent. Hemköp minskade omsättningen med 3,2 procent. Jämförbara butiker ökade däremot omsättningen med 2,1 procent, skriver Axfood i ett pressmeddelande.