23948sdkhjf

Efter 32 år på samma plats – Synoptik flyttar

På torsdagen nyöppnar Synoptik sin uppdaterade butik i Stockholm, en av flera som anpassats till kedjans nya butikskoncept.

Butiken har funnits på samma adress sedan 1992 men har nu flyttat verksamheten två dörrar bort från sin tidigare lokal på Götgatan. Med sina 239 kvadratmeter blir den avsevärt större än tidigare. Samtidigt har Synoptik implementerat sitt nya butikskoncept, som de menar fokuserar på en förbättrad kundupplevelse, ett utökat sortiment och ögonhälsa.

– Den större butiksytan och förbättrade planlösningen ger oss fantastiska möjligheter att skapa ett bättre kundmöte där varje steg, från synundersökning till val av glasögon, blir mer inspirerande för kunden. Samtidigt utökar vi sortimentet och erbjuder ett ännu större urval av produkter. Vi ser fram emot att välkomna våra stamkunder och hoppas naturligtvis på många nya besökare, säger Karin Nilsson, butikschef på Synoptik Götgatan, i ett pressmeddelande.

Butiken kommer även att ha ett Ray-Ban shop-in-shop-koncept, där varumärket får en dedikerad yta för försäljning av sina produkter.

– Med en Ray-Ban shop-in-shop kan vi ge detta eftertraktade varumärke stort utrymme i butiken. Det gör det möjligt för oss att tillgodose våra kunders behov och alltid erbjuda det bästa utbudet, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062