23948sdkhjf

Optikerkedjan växlar upp på Avion i Umeå

Fokus på ögonhälsa och ett stort utbud av märkesbågar kännetecknar Synoptiks nya flaggskeppsbutik som invigs i Avion Shopping i Umeå idag.

Butiken har funnits på köpcentrumet sedan det öppnade 2016 men nu är det dags att flytta in i nya och större lokaler. Vägg i vägg med den gamla butiken är den nya butiksytan, med sina 120 kvadratmeter, nästan dubbelt så stor och inredd enligt kedjans nya butikskonceptet.

– Vi ser verkligen fram emot den nya butiken. Den är utformad för att optimera det kliniska arbetet och är toppmodern och riktigt fin i butiksområdet. Att vi får en större lokal gör att vi kan ge våra kunder ett större utbud och vi är väldigt glada över att även kunna erbjuda en Ray-Ban shop-in-shop. Det känns dessutom mycket bra att vi har kvar vårt läge vid huvudentrén så att våra kunder har lätt att hitta till oss, säger Vicktoria Granström, butikschef på Synoptik Avion Shopping.

I det nya butikskonceptet som börjat rullas ut i kedjans butiker är fokus på ögonhälsa stort. Som en del av den internationella optikkoncernen EssilorLuxottica har kedjan även tillgång till ett brett sortiment med det senaste inom glasögon, solglasögon och linser.

Varumärket Ray-Ban ges också extra stort utrymme i en egen shop-in-shop.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078