Obayaty öppnar julpopup i Bibliotekstan
Det svenska varumärket Obayaty inriktar sig på hudvård och make-up för män och lanserades så sent som 2024. Varumärket grundades i popundret Max Martins studio i Los Angeles och utvecklades i Stockholm.
Idag är Obayaty representerat på Dover Street Market i Paris, Selfridges i London, Voo Store Berlin och på Macando i Milano.
– Vi är glada att välkomna Obayaty som popup-butik till Bibliotekstan, ett spännande tillskott inom skönhet för män. Varumärket kompletterar det befintliga utbudet på ett utmärkt sätt och bidrar till en dynamisk blandning av etablerade skönhetsmärken och nya uppstickare, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik på fastighetsbolaget Hufvudstaden.
– Att introducera vårt varumärke i Bibliotekstan, som vi tycker speglar dynamiken i det moderna Stockholm, är helt i synk med vår ambition att inleda en dialog kring manlig skönhet, säger Pontus Frankenstein en av grundarna av Obayaty.
Popupen öppnar fredagen den 6 december och har öppet fram till den 29 december.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.