23948sdkhjf

E-handlare i skönhetsbranschen öppnar sin första fysiska butik

Den 28 november öppnar den e-handelsbaserade skönhetsaktören Nordicfeel ett ny fysisk flaggskeppsbutik på Norrlandsgatan i Stockholm.

Satsningen på en fysisk butik beskrivs som en naturlig förlängning av den nyligen genomförda ompositioneringen där Nordicfeel, Eleven och Blush gått samman för att skapa en starkare plattform inom skönhetsbranschen.

Med det nya butiksformatet hoppas Nordicfeel Group kunna stärka sin relation med kunderna.

– Det här är ett spännande steg för oss, vi kan nu kombinera vår e-handelserfarenhet med en fysisk butik. Vi vill skapa en plats där våra produkter kan upptäckas och upplevas fullt ut. Vår nya butik, med sitt centrala läge i Stockholm, gör oss mer tillgängliga än någonsin, säger Lisa Bruzelius, vd för Nordicfeel Group.

I butiken erbjuds ett utvalt sortiment av globala och nordiska varumärken samt frisörtjänster och hudvårdsbehandlingar.

Jämte utbudet av såväl välkända som hållbara varumärken kommer butiken även att omfatta en så kallad “re-use”-avdelning, där oanvända returer från e-handeln säljs till rabatterade priser.

”Ett hållbart val för både kunder och miljö”, skriver Nordicfeel i ett pressmeddelande.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093