Uppåt för Kicks – vd:n om nya butikssatsningen
Det går bra för skönhetskedjan Kicks som lämnar kvartal två i sitt brutna räkenskapsår med en tillväxt på 5,7 procent. Samtidigt ökade onlineförsäljningen med 20 procent.

Carola Lundell ser att butikerna spelar en viktig roll för Kicks framgent även om onlineplattformen också ska förbättras. Foto: Nina Varumo/ Kicks
Med en total omsättning på cirka 1,1 miljarder kronor [702 miljoner danska kronor] är det en nöjd Carola Lundell, vd för Kicks, som kommenterar resultatet. Sedan Matas tog över verksamheten för drygt ett år sedan har företagets strategi, ”Win the Nordics”, plockat marknadsandelar i Sverige, Norge och Finland. För en månad sedan etablerade kedjan bl...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration