23948sdkhjf

Omsättningen minskar för Fenix Outdoor

Friluftsbolaget Fenix Outdoor, där bland annat varumärkena Naturkompaniet och Fjällräven ingår, redovisar minskad omsättning under tredje kvartalet jämfört med samma period ifjol.

Omsättningen sjönk 11,4 procent till 197,5 miljoner euro (223), och EBITDA-resultatet blev 43,6 miljoner euro (51,4), med en EBITDA-marginal på 22,1 procent (23,0).

– När det gäller våra förväntningar för Q4 ser det, baserat på utvecklingen under de första veckorna, ok ut, säger arbetande styrelseordförande Martin Nordin, och lägger till att det finns osäkerheter.

Enligt Nordin kvarstår utmaningarna inom leverantörskedjan och transport.

– Vi ser dock en förorderbok för våren som visar en ökning jämfört med förra året för Brands och Global sales, tillägger han.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063