Juicekedja vill bli livsstilsvarumärke med nytt butikskoncept
Joe & The Juice lämnar den tidigare nattklubbskänslan och lanserar ett nytt koncept i sin butik i Emporia.
Den danska kedjan har funnits i samma lokal i Emporia sedan köpcentrumet i Malmö öppnade 2012. Vid nylanseringen har lokalen växt från 80 till 130 kvadratmeter och är ljusare och luftigare än förut.
– När vi fick möjlighet att utöka butiksytan på Emporia och nyöppna gör vi det såklart med vårt nya nordiska koncept och dansk design. Butiken är den första i södra Sverige och den andra i Öresundsregionen. Så småningom kommer konceptet att rullas ut i alla våra svenska enheter, säger Frank Lindgren, market director på Joe & The Juice.
Joe & The Juice vill numera ses som ett livsstilskoncept snarare än en juicebar.
– Vi ser oss som ett nyskapande globalt livsstilsvarumärke och har haft flera internationella samarbeten med bland annat Paris Hilton och hennes takeover i New York och nu kan alla Joe & The Juice besökare njuta av hennes Iconic Tonic. Det kan mycket väl bli så att vi kommer att ha lokala samarbeten och då känns det bra att ha en större butik på Emporia. Vi vill finnas i storstäder på livfulla och dynamiska platser, fortsätter Frank Lindgren.
Selma Crnkic är leasing manager på Emporia och välkomnar det nya livsstilskonceptet.
– Precis som Joe & The Juice jobbar vi på Emporia med att vara en plats där du inte bara shoppar utan också kopplar av. Ett av våra mål är att skapa ett komplement till Emporias café- och restaurangavdelning, Umami District på andra våningen, vid entrén till Hyllie torg med stationen och Malmö Arena.
I dag finns förutom Joe & The Juice även Vapiano och Jensens Bøfhus i anslutning till torget.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.