Skönhetshandlaren gasar – har rekryterat 17
I juni försvann e-handelssajterna Eleven och Blush när Verdaneägda skönhetsgruppen Youty Group renodlade och satsade alla kort på Nordicfeel. Skönhetsbolaget går nu enligt ett pressmeddelande igenom en omfattande ompositionering för att stärka positionen och vinna i konkurrensen på den nordiska marknaden. För att hjälpa skönhetshandlaren att gasa så har Nordicfeel nu rekryerat ett nytt gäng till fler viktiga poster i bolaget däribland head of ecommerce, marknadschef, SEO-chef och sortimentschefer.
– Erfarenheten och innovationsförmågan hos våra medarbetare är ovärderliga för att driva vår strategi framåt. Deras expertis spelar en central roll i hur vi utvecklar vårt erbjudande och skapar en ännu bättre upplevelse för våra kunder. Samtidigt som vi investerar i nya tekniska lösningar har vi rekryterat personer som har djupgående kunskaper om hur man effektivt nyttjar den implementerade tekniken. Det möjliggör en sömlös och personlig kundresa, säger Lisa Bruzelius, vd för Nordicfeel Group i en kommentar.
I Nordicfeels splitternya ledningsgrupp ingår Björn Idrén, kommersiell chef, Dennis Bolin, operativ chef, Elin Harry som har utsetts till HR-chef och Sofia Syrén, marknads- och sortimentschef. De har tidigare arbetat för Cdon, Fyndiq, Tink och Matsmart.
Här är alla på nya poster hos Nordicfeel
Amanda Tropp, SEO manager
Ebba Zimmerman, head of e-commerce
Fasih Ullah, head of data and analytics
Niroshan Samuel, customer acquisition manager
Sofia Zghiguida, CRM Manager
Tuva Kjellin, e-commerce associate
Filippa Revestam, category manager
Josephine Ronander, category manager
Karin Weiber, supply lead
Björn Idrén, chief commercial Officer
Dennis Bolin, chief operating officer
Elin Harry, chief people & culture Officer
Sofia Syrén, chief marketing and assortment officer
Elin Dahlback, social media & community manager
Lise Höckertin, brand partnership manager
Lovisa Nordenson, marketing manager
Molly Bladskog, copywriter