Nordiskt arv präglar Husqvarnas nya butikskoncept
Husqvarna lanserar ett nytt globalt butikskoncept som rymmer allt från visning av produkter till service av maskiner och kundrådgivning.
Genom att komplettera Husqvarnas karakteristiska blå färg med ljusa trädetaljer speglas varumärkets nordiska arv som sträcker sig ända tillbaka till 1689. För att ytterligare symbolisera de utomhusmiljöer som Husqvarna jobbar med används också belysning som projicerar naturmotiv i taket tillsammans med grönska och naturljud.
Det nya butikskonceptet är redan på plats i Husqvarnas åtta butiker i Sverige, Nederländerna och Belgien. Det skalbara konceptet är även tillgängligt för återförsäljare och kan anpassas efter specifika behov och butiksutrymme.
– Vårt nya designkoncept möjliggör en förbättrad kundupplevelse som ligger i linje med vårt varumärke. Våra återförsäljare får nu tillgång till ett modulsystem för att presentera våra produkter på bästa möjliga sätt, oavsett om butiken är en eller 500 kvadratmeter, säger Börje Nilsson, global shop profile manager på Husqvarna.
I konceptet ingår också digitala och interaktiva displayer som centrala inslag i butiksmiljön. Återförsäljare kan även lägga till stora anpassningsbara skärmar för att ge kunden inspiration.