Synsams första glasögonvaruhus öppnar i Mall of Scandinavia
Ännu en butik kan adderas i Synsams expansion för att nå målet 90 nya butiker i Norden till år 2026. I dag, den 4 juli, invigs det som Synsam i ett pressmeddelande kallar för Sveriges första glasögonvaruhus.
Butiken i Westfield Mall of Scandinavia i Solna utanför Stockholm sträcker ut sig över 600 kvadratmeter och erbjuder fler än 5 000 unika glasögonbågar och marknadens senaste tekniska utrustning för synkorrigering.
Sammantaget ska det nya konceptet, enligt Synsam, ge kunderna en helt ny upplevelse.
– Synsams glasögonvaruhus erbjuder marknadens största utbud av glasögon och solglasögon och är en destination för ögonhälsa med full tillgång till kliniska tjänster från tidig morgon till sent på kvällen. Glasögonvaruhuset är ett ”one-stop-shop” för alla glasögonbärare, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group.
Butiken är också först i Sverige med att erbjuda synundersökningar fram till klockan 21. Tack vare digital utveckling med senaste AI-tekniken kan synundersökningar bistås av optikerassistenter och optiker på distans när optikern inte finns fysiskt i butiken. En legitimerad optiker ordinerar och godkänner alltid kundens recept.
– Synsam har hörsammat de kunder som har behov av att tidbokning sent på kvällen. Nu möjliggör vi det, säger Håkan Lundstedt.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.