Renodlar e-handelsgrupp för skönhet – lägger ned två varumärken
E-handelssajterna Eleven och Blush försvinner när Verdaneägda skönhetsgruppen Youty Group renodlar, byter namn och satsar alla kort på Nordicfeel. Därtill byter skönhetskoncernen namn från Youty Group till Nordicfeel Group. ”Målet med dessa förändringar är att skapa en innovativ plattform som utmanar skönhetsbranschen”, skriver aktören i ett pressmeddelande.
– Genom att integrera Nordicfeel, Eleven och Blush under ett gemensamt varumärke och en sajt skapar vi inte bara en förstklassig kundupplevelse utan också en plattform för innovation. Vår organisation är nu väl rustad för att möta framtidens skönhetskonsumenter och erbjuda skräddarsydda lösningar anpassade för varje kunds unika behov och preferenser. Det som verkligen skiljer oss från mängden är inte bara de avancerade verktygen vi har implementerat, utan det fantastiska team vi har rekryterat och som vet hur man utnyttjar denna teknik till fullo, säger Lisa Bruzelius, vd för Nordicfeel Group.
Youty Group grundades 2020 när skönhetssajterna Blush, Eleven and Nordicfeel gick samman. Nu väntar nytt utseende på sajten och en mer personanpassa kundupplevelse då aktören gjort omfattande investeringar i teknik och personal.
– Vi har implementerat en rad olika funktioner på nordicfeel.com som innebär en mer skräddarsydd kundupplevelse. Istället för att bli rekommenderade bästsäljande produkter, ges våra besökare mer personaliserade rekommendationer baserade på deras tidigare köp och beteendemönster på vår sajt. Med vår nya teknik kommer vi kunna sätta en ny standard för e-handeln inom skönhetsbranschen och erbjuda en mer träffsäker och bättre service online än vad fysiska butiker kan göra, säger Björn Idrén, CCO hos Nordicfeel Group.