Här är NK:s nästa satsning – ”Viktig pusselbit”
Nu öppnar NK Stockholm upp en ny avdelning som hade fått det att vattnas i munnen på karaktären Carrie Bradshaw i tv-serien Sex and the city. Hela 450 kvadratmeter med skor och accessoarer för kvinnor från välkända varumärken.
– Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt senaste starka tillskott till sko och accessoarsscenen i Stockholm, helt nya NK Women Shoes & Accessories. Det är en viktig pusselbit i vår strategi att kunna erbjuda det absolut bästa inom mode och livsstil med en mycket hög servicegrad. Det är en efterlängtad öppning för oss och så klart för NK:s kunder, både befintliga och nya, säger Henrik Lilja, varuhuschef på NK Stockholm, i ett pressmeddelande.
Avdelningen är utformad för att kunna ändras efter säsong och kampanjer. Den kommer att finnas på plan 1 i varuhuset som bara innehåller dammode.
– NK Shoes & Accessories koncept Front Row är framtaget med syftet att skapa en helt ny och spännande destination för skor och accessoarer och en plats där man som kund både kan inspireras, fascineras, vistas och shoppa. Att stärka shoppingupplevelsen är ett viktigt mål med avdelningen och vi hoppas att de kunder som är intresserade av mode, skor och accessoarer ska få en ny naturlig plats att inspireras på, säger Emil Hambäck, affärsutvecklingschef på Calceos, som ligger bakom den nya avdelningen i ett pressmeddelande.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.