MQ öppnar nytt flaggskepp med loungeyta
Med ett framgångsrikt år i ryggen då bolaget gjorde en rekordomsättning på drygt 1,1 miljard kronor (brutet räkenskapsår) fortsätter MQ att satsa på fysisk närvaro. Efter två öppningar i Stockholmsområdet i december i fjol och öppningen av en flaggskeppsbutik i Göteborg i vår, har bolaget skrivit kontrakt på ytterligare ett flaggskepp i huvudstaden.
Etableringen sker i Mood-gallerian under hösten. Butiken är belägen i gatuplan med fasad mot Regeringsgatan och Mäster Samuelsgatan.
Enligt vd Ingvar Larsson går bolaget starkt i Stockholm och efterfrågan är stor.
– [...] Vi gör denna satsning som ett led för att komma än närmare våra kunder, såväl i butik som online. Vårt nya butikskoncept har mottagits mycket väl och förmedlar med stor tydlighet vårt inbjudande och kvalitativa erbjudande, säger han i en kommentar.
Butiken på 400 kvadratmeter kommer utformas enligt det senaste konceptet och inhysa MQ:s fulla sortiment, secondhandplagg, skrädderi, personal shopper, infärgningstjänsten 100B och Sneakerstvätten.
Det kommer även finnas en loungeyta som beskrivs som en mötesplats för business to business-samarbeten, lanseringar, event och liveshopping-sändningar.