Dormy ska växa i Tyskland – tar hjälp av Omniarch
Golfkedjan Dormy anlitar e-handelsföretaget Omniarch för att förstärka sin position på den tyska marknaden där man i dagsläget bedriver e-handel. Det framgår av ett pressmeddelande.
– Att vi valde att anlita Omniarch berodde på att vi likt många andra sett vad de har åstadkommit hos små och stora aktörer inom e-handel och digital affärsutveckling. Dormy står nu inför en stor möjlighet att expandera i Tyskland och Omniarch har ett ess i skjortärmen i form av en medarbetare som har väldigt djupa insikter om att bedriva och skala e-handel på den tyska marknaden, säger Anders Wall, vd för Dormy, i en kommentar.
Omniarch, som arbetar med utveckling inom digitalisering och e-handel, har kunder som Happy Homes, Hemköp och Åhléns.
Dormy har i dag ett drygt dussin varuhus i Sverige. Omsättningen 2022 låg på mer än 800 miljoner kronor och e-handeln svarade för cirka 35 procent, en andel som genom samarbetet med tillväxtbyrån Omniarch kommer att öka i betydelse för Dormys tillväxtambitioner. Redan 2021 flaggade golfspecialisten för sin expansion i Europa.
– Målet är att vara marknadsledande i Europa, sa Anders Wall till Dagens Handel då.