23948sdkhjf

Clas Ohlson fortsätter öka online

Clas Ohlsons försäljning ökade med 9 procent i oktober till 838 miljoner kronor (772). Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 10 procent jämfört med föregående år medan onlineförsäljningen ökade med 17 procent under månaden.

– Precis som tidigare under verksamhetsåret är Norge den försäljningsmarknad som visar starkast tillväxttal, men vi ser en tydligt positiv utveckling även i Sverige och Finland i oktober jämfört med föregående år. Samtidigt som försäljningsutvecklingen i oktober översteg våra långsiktiga mål konstaterar vi att det makroekonomiska läget är fortsatt utmanande, där få faktorer förändrats till det bättre. Vi kommer även fortsättningsvis att lägga allt fokus på sådant vi själva kan påverka för att skapa ett starkare Clas Ohlson över tid, med en robust kärnaffär och en konkurrenskraftig kostnadsbas, skriver Kristofer Tonström, vd, i en kommentar.

Vid utgången av oktober uppgick beståndet till 221 butiker (224).

Under perioden maj till oktober ökade detaljhandelskedjans försäljning med 8 procent till 4 653 miljoner kronor (4 294). Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade under samma period med med 10 procent jämfört med föregående år och onlineförsäljningen  för perioden ökade med 12 procent till 550 miljoner kronor (490).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078