23948sdkhjf

Försäljningen minskar för Ellos Gruop

E-handlaren Ellos Gruop minskar sin försäljning under det tredje kvartalet i år. Nettoomsättningen för koncernen där Ellos, Jotex och Homeroom ingår, uppgick till 824,5 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 860,8 miljoner kronor under samma period i fjol.

Samtidigt har bolagets åtgärdsprogram gett resultat. Man har på senare tid fokuserat på att stärka lönsamheten och kapa kostnader. Jämfört med förra årets rörelseförlust på 3,7 miljoner landade rörelseresultatet på 43,7 miljoner kronor. Samtidigt ökade bruttomarginalen från 50,0 till 52,1 procent.


”Ellos Groups arbete med att skapa förutsättningar för lönsam tillväxt fortsätter med oförminskad styrka. Ett starkt kundfokus, kostnadseffektivitet och varulagereffektivitet står högt på vår agenda för 2023 och vi följer marknadsutvecklingen noga för att snabbt kunna anpassa oss”, skriver vd Hans Ohlsson i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063