H&M börjar sälja begagnad heminredning
I ett led i ambitionen att bli helt cirkulära senast 2040 har H&M börjar sälja begagnade heminredning. I fyra utvalda H&M Home-butiker i Sverige i Tyskland kommer satsningen att lanseras i form av popup-butiker.
H&M säljer sedan tidigare kläder och accessoarer via sitt second hand-koncept Pre-Loved. Nu ska modejätten även börja sälja begagnade heminredning som ett led i ambitionen att bli helt cirkulära senast 2040.
– Design och stil går inte ur tiden, därför är vi mycket glada över att utvidga vårt koncept för att också inkludera inredning utöver kläder och accessoarer, säger H&M:s hållbarhetschef Karin Brinck, i en kommentar.
Satsningen lanseras som popup-butiker i fyra utvalda H&M Home-butiker i Sverige och Tyskland. För svenska kunders del handlar det om butikerna på Drottninggatan i Stockholm och Gustav Adolfs Torg i Malmö.
Sedan 5 oktober har kunderna kunnat handla ett urval av design- och inredningsprodukter från H&M Home online. Även externa varumärken kommer att finnas till försäljning från samarbetspartnern Sellpy.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.