23948sdkhjf

Custitude blir del av Dive Group när kundservicebolag går ihop

Custitudes vd Lotta Eriksson blir landschef för Dive Sverige när bolagen går samman.

Kundmötesanalysföretaget Daymaker blev våren 2020 ett av offren för coronapandemin. Två månader senare var kundmötesexperten Lotta Eriksson tillbaka med nystartade företaget Custitude. Nu köps Custitude av Dive, ledande inom mystery shopping och kundserviceförbättringar i norra Europa.

Lotta Eriksson kommer att fortsätta i rollen som vd för Custitude och tar, när bolagen så småningom går samman, rollen som landschef för Dive i Sverige.

– Att gå samman med Dive öppnar upp spännande möjligheter för både våra kunder och anställda. Custitudes kunder kommer att kunna dra nytta av Dives övriga regionala lokalkontor och ett utökat utbud av erbjudanden. Vårt engagemang för att leverera de vassaste kund- och mystery shopping-insikter i kombination med utveckling av kundmötet kommer bli ännu starkare. Detta partnerskap representerar en fantastisk möjlighet att ge företag i Sverige ännu större koppling till övriga Europas utveckling, säger Lotta Eriksson i en kommentar.

Dive har funnits i Sverige sedan 2022, då man tog sig in på marknaden genom förvärvet av Nordic Mystery Shopping.

– Vi är glada över att välkomna Custitude tillll Dive-familjen. Detta samarbete samlar en mängd expertis, resurser och insikter, vilket gör att Dive kan leverera oöverträffade mystery shopping-lösningar och tjänster till sin växande kundbas, kommenterar Kerli Soosaar, vd för Dive Group.

Dive Group har kontor i åtta länder, inklusive Norden, Baltikum och Polen. Dive är en del av Statco, en grupp företag som är verksamma inom data- och forskningsbranschen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.106