Caia Cosmetics öppnar popup-butik på NK: ”En milstolpe”
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/93328407.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=8064&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=6048&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=3d7774d71e8a9a1c84ffc72ccade5073b0bf20296b00bba0947e395f2a762661)
Caia Cosmetics öppnar en pop up-butik i NK i Stockholm torsdagen den 12 oktober. Det är den första fysiska satsning någonsin för sminkbolaget.
– Jag är stolt över att äntligen kunna välkomna våra kunder till vår magiska värld. Att öppna en fysisk butik är en viktig milstolpe för Caia, säger grundaren Bianca Ingrosso i en kommentar och tillägger:
– Under hela processen med att skapa denna popup är vårt mål att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. På öppningsdagen kommer därför NK:s klocka första gången någonsin att ändra färg till rosa för att fira lanseringen.
Caias produkter har tidigare bara funnits till försäljning i den egna webbshoppen. Popup-butiken kommer att ligga på entréplan i NK:s ljusgård och vara öppen i tre månader.
Under 2022 omsatte Beauty Icons AB, ägarbolaget till Caia Cosmetics, 408 miljoner kronor. Det innebär en tillväxt med 28 procent jämfört med året innan.