E-modehandlare fortsätter sin expansion i Europa
Den e-handelsbaserade herrmodeaktören Care of Carl fortsätter sin internationaliseringsresa genom att öppna upp sin sajt för två nya marknader – den franska och den nederländska.
Nya domäner skapas för respektive språk för att anpassas till marknaderna. Förhoppningen är att det ska ge en bättre kundupplevelse.
Historiskt har bolagets strategi varit att gå in land för land, men 2021 valde Care of Carl en annan väg när e-handlaren öppnade upp sin sajt på engelska för hela Europa. En satsning som bar frukt och har bidragit med lönsam tillväxt, menar Care of Carls vd Mathias Ekström.
– Efter att ha byggt upp en stadig kundbas under två år vi nu redo att ta nästa steg och gå in lokalt där vi ser den största efterfrågan, med syfte att skala upp och förhöja kundupplevelsen genom att erbjuda vårt premiumutbud på lokala språk, säger Mathias Ekström i ett pressmeddelandet.
Care of Carls sajt finns nu tillgänglig på sju språk, och kommer framöver bli ännu fler.
– De franska och nederländska kunderna har verkligen uppskattat vår unika varumärkesmix och vår ambition att hjälpa män upptäcka sin personliga stil. Därav känns det självklart att påbörja expansionen i just dessa länder, för att komma närmre kunden, optimera marknadsföringen och göra andra justeringar som förstärker premiumkänslan genom hela kundupplevelsen, fortsätter Mathias Ekström i pressmeddelandet.