Jollyroom rekryterar 100 nya medarbetare inför högsäsongen
I augusti påbörjade Jollyroom, e-handelsjättens i barn- och babybranschen, processen med att anställa 100 nya medarbetare inför julhandeln. Ungefär 75 personer är tänkta att jobba på lagret och 25 personer med kundservice.
Förväntningarna är höga inför högsäsongen.
– Det kan bli fler baserat på hur mycket de har möjlighet att jobba samt en ökad försäljning, säger HR-chefen Nicole Bellman till Dagens Handel.
Historiskt har mellan 10 och 30 procent av de nyrekryterade fått fortsatt anställning efter högsäsongen och Jollyroom gör bedömningen att det även gäller inför nästa år.
Vad räknar ni med för försäljningssiffror under Black Friday och inför julen?
– Vi tror fortsatt att pris är viktigare än någonsin vilket innebär att vi startat flera viktiga initiativ kopplat till kampanjer. I år har vi satsat på en bredd i kanalmixen och estimerar därför en tillväxt jämfört med föregående år, säger Nicole Bellman.