Generationsskifte i 100-årsjubilerande modekedjan
Klädkedjan har överlevt det mesta: från världskrig till finanskriser och pandemi. Det som började med en fabriksbod 1923 består hundra år senare av tio butiker som tillsammans omsätter strax över 86 miljoner kronor.
Sedan 1982 är Mikael Sandström vd. Men inte så länge till. Lagom till jubiléet tar dottern Mikaela Sandström över driften och blir därmed tredje generationen i familjeföretaget.
I en intervju med Nordea Private Banking understryker hon att far och dotter är en ”väldigt bra mix”; Mikael står för erfarenheten och Mikaela för drivet.
– Det är redan jag som i mångt och mycket driver företaget och flera förändringar har redan genomförts. En omfattande digital resa, tydligare styrning och flertalet effektiviseringar. Det vi gjort under de senaste åren har byggt en stabil plattform för att kunna expandera och förändra i en väldigt snabbrörlig bransch, säger hon.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.