23948sdkhjf

E-handelsjätten lanserar ny kundklubb: ”Belöningar för lojalitet”

Modebolaget Boozt har egenutvecklat kundklubben ”Club Boozt” för ultimat interaktion mellan bolaget och kunderna.

Som andra kundklubbar ger även Club Boozt sina medlemmar tillgång till rabatter och förtur till reor.

Men för att stärka relationen till kunderna ytterligare erbjuder Boozt också rabatter på favoritmärken, prioriterad packning av varorna, skräddarsydd kundservice samt rekommendationer baserade på individuella preferenser och personlig stil.

Lanseringen av Club Boozt uppges vara ytterligare stort steg i e-handlarens långsiktiga varuhusstrategi.

– Det är ett strategiskt viktigt steg och en betydande investering för Boozt, där vår stora och lojala kundbas spelar en central roll. Club Boozt är ett tekniskt mästerverk, och förväntas bli en hörnsten i de framtida kommersiella erbjudandena och kommunikationen bakom vårt nordiska varuhus, säger Peter G. Jørgensen, medgrundare och COO på Boozt.

Det nya verktyget ger även säljaren möjlighet till att samla in värdefulla insikter om kundernas preferenser och beteende. Genom att nyttja avancerad dataanalys och maskininlärningsteknik kan Boozt löpande lära mer om kundernas behov och se till att varje interaktion är skräddarsydd.

– Genom att erbjuda personliga upplevelser och belöningar för deras lojalitet strävar vi efter att stärka vår relation med varje kund och överträffa deras förväntningar, säger Peter G. Jørgensen.

Medlemskapet i kundklubben är kostnadsfritt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078