Anrik varuhuskedja investerar i omnikanal
Moderniseringen handlar om att anpassa butiksmiljöer och IT-strukturen till framtidens kundströmmar.
Med uppdaterade provrum, mötesplatser, fler shops-in-shop, nya serviceområden och ett mer noggrant urval av nutidsenliga varumärken ska butikerna utvecklas till ett nav för kundgrupperna mellan 15-29 år.
Ombyggnaderna omfattar i ett första skede kedjans två butiker i Aarhus och Lyngby.
– Vi prioriterar att framtidssäkra varuhusen eftersom vi vill rusta dem för att kunna möta kommande generationers önskemål. Många av våra kunder är intresserade av den fysiska köpupplevelsen, därför vill vi också skapa fysiska butiker som kan leverera en unik kundupplevelse. Vi tror på värdet av att skapa magi, god service och inspiration genom hela vårt fysiska shoppinguniversum, säger Frederik G.G.G. Nielsen, retail director och ansvarig för Magasins fysiska butiksnät.
En betydande del av investeringarna omfattar även en utbyggnad av IT-strukturen.
”Onlinebutikerna ska gå hand i hand med de fysiska butikerna”, skriver Magasin du Nord i ett pressmeddelande.
Renoveringen i Aarhus beräknas vara klar i slutet av augusti och renoveringen i Lyngby förväntas vara färdig i mitten av september.
Magasin du Nord, som fyller 154 år i år, driver idag sju varuhus runt om i Danmark. Kedjan har även satsat stort på en svensk webbutik.