Stronger byter vd – ”spännande tid att ta över”
Martin Hansson kommer närmast från rollen som chief commercial officer på outdoorbolaget Peak Performance, där han har jobbat i totalt sju år. Dessförinnan har han varit tre år på Nike.
– Jag har följt Stronger från sidan i många år och är imponerad av varumärket och tillväxtresan. Det har varit ett hårt klimat för detaljhandeln den senaste tiden, men det är en spännande tid att ta över uppdraget som vd för Stronger med den resa som bolaget är på med att utveckla sina försäljningskanaler, där egen e-com fortsatt är hjärtat i bolaget, men där man breddar sina kanaler, säger Hansson i ett pressmeddelande där det framgår att tillträdde som vd den 1 juni.
E-handlaren Stronger, med fokus på activewear för kvinnor, öppnade i december sin första fysiska butik i Gallerian i Stockholm.
Styrelseordförande Jens Christian Buhl ser fram emot samarbetet med Martin Hansson.
– Martins ledaregenskaper och kommersiella erfarenhet kommer att vara Stronger till gagn i den tillväxtambition som bolaget har, där vi arbetar på att bredda vår kanalmix för att nå fler kunder med vårt varumärke och våra produkter.
I en kommentar på Linkedin skriver Annica Rantala att det har varit en "fantastisk resa". "Från att skala vårt varumärke från 43 miljoner kronor till 330 miljoner kronor och expandera internationellt, bygga ett team på 50 passionerade medarbetare och göra Stronger leggings till ett måste i varje kvinnas aktiva liv."
Annica Rantala, som sedan ett år tillbaka är engagerad i skönhetsvarumärket All I am beauty, ska fungera som bollplank till Martin Hansson under ett halvår.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.