Boomerang återvänder till Kullagatan
Klädkedjan drev 16 butiker fram till 2018 då den gick i konkurs och förvärvades av det familjeägda investeringsföretaget Tisenhultgruppen.
Med den nya ägaren säljs nu företagets kollektioner i bland annat shop-in-shops hos ett 40-tal butiker och återförsäljare.
Etableringen i Helsingborg är en av flera popupbutiker som flyttat in i shoppingstråkets tomma butikslokaler.
Det är dock inte första gången som Boomerang hälsar på i stadskärnan.
– Vi är glada över att komma tillbaka till Helsingborg där vi alltid haft ett starkt fäste med trogna och lojala kunder, säger Leonard Camitz, wholesale & operations manager på Boomerang.
Lokalen på Kullagatan ägs av Stadsrum Fastigheter. Marknadsområdeschef Håkan Petersson hoppas på ett positivt mottagande.
– Både vi och Boomerang har stora förhoppningar om att en popup-satsning i Helsingborg ska falla väl ut. Ambitionen är ju att detta skall leda till ett långsiktigt framtida samarbete, säger Håkan Peterson i en kommentar.
Boomerang grundades 1976. I starten marknadsförde varumärket herrkollektioner som utvecklades till unisexkollektioner med piké, bomullströjor, oxfordskjortor och manchesterbyxor.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.