Han ska leda Kappahls älsklingsbarn
2014 öppnade Kappahl sin första fristående butik för den egna barn- och babykollektionen Newbie och 2017 blev Newbie en egen butikskedja.
Nu utser Kappahl Thomas Kusoffsky som direktör för Newbie, vilket samtidigt blir en egen affärsenhet inom bolaget.
– Kappahl befinner sig i en fas där vi vill ta nästa steg i att utveckla vår organisation på vår tillväxtresa. Våra varumärken Kappahl och Newbie har olika potential, och denna potential vill vi maximera. Därför gör vi nu Newbie till en egen affärsenhet med fullt ansvar för Newbie-varumärket, säger Elisabeth Peregi, i ett pressmeddelande.
Thomas Kusoffsky kommer senast från rollen som vd och koncernchef för optikedjan Smarteyes. Han har också varit marknadschef på Willys/Axfood och kreativ chef på Stadium.
– Newbie har en stor potential och är ett fantastiskt varumärke. Uppdraget har alla delar jag brinner för, dels att få möjligheten att bygga ett nytt team, men också att utveckla ett av de starkaste varumärkena i kategorin barnkläder. Kappahl befinner sig i en spännande förändringsprocess, och jag ser fram emot att bidra i den utvecklingen, säger Thomas Kusoffsky, i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.