Cervera öppnar nya butiker i Femman och Solna Centrum
Butiken i Solna Centrum, om cirka 260 kvadratmeter, flyttar in i Kitch’ns tidigare lokaler mitt i Solna Centrum.
Med en välkomnande entré, samt stora glaspartier som bidrar till ljusinsläpp, kommer stora ytor att användas för skyltning.
”Ljust, rymligt och med Cerveras senaste butikskoncept som omfattas av ett brett utbud av inredningsattiraljer, presenter, duknings- och köksprodukter”, skriver kedjan i ett pressmeddelande.
Konceptet, som började implementeras i Cerveras nya butik i Hornstull i höstas, lanseras nu steg för steg i landets 68 butiker.
– Det handlar om allt från att förstärka butiksupplevelsen med nya färger och material till att skapa mer lättarbetade butiker för personalen, berättade Cerveras vd Hans Redig Bolin för Dagens Handel i samband med invigningen i Hornstull.
Inför de stundande invigningarna understryker Hans Redig Bolin att satsningen på fysiska butiker fortsätter.
Butikslägena uppges vara noga utvalda för att strategiskt stärka Cerveras fysiska närvaro, men även för att sända en signal om att butiker, konjunkturläget till trots, är en fortsatt långsiktigt viktig kanal för kedjan.
– Vi har nog varit ännu mer omsorgsfulla i utvärderingen av var nya butiker kan etableras mot bakgrund av det konjunkturläge som råder just nu. Såväl Femman i Göteborg som Solna Centrum i Stockholm känns dock som starka handelsplatser där vårt varumärke saknats under en lägre period. Att fortsätta satsa på fysiska butiker är självklart för oss även om situationen med indexerade hyreskostnader och stora löneökningar för personalen gör kalkylen extra tuff i dag, förklarar Hans Redig Bolin.
Den 27 april nyinvigs också Cerveras butik i Uppsala City som även den fått iklä sig det nya butikskonceptet.
Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.