Hon blir ny vd för Royal Design
Nanna Hedlund har haft en rad ledande roller, bland annat som vd för Polarn O. Pyret och uppdrag inom e-handel, varumärkes- och marknadsfrågor för Mio och Kicks.
Närmast kommer hon från rollen som vd för träningsföretaget Casall Sport.
I sitt nya uppdrag ska Nanna Hedlund att fokusera på att vidareutveckla nätbutikerna och varumärkena RoyalDesign, Rum21 och Andligt, öka kundattraktionskraften samt ytterligare stärka och fördjupa relationen med bolagets viktiga varumärkespartners.
– Jag ser verkligen fram emot att få ta vidare det fina arbete som är gjort och ytterligare stärka och utveckla positionen framåt. På en marknad med svagare köpkraft är det avgörande att ständigt förbättra kunderbjudandet i attraktivitet och relevans, vilket är något jag verkligen brinner för och ser fram emot att få göra tillsammans med teamet, säger Nanna Hedlund och understryker att med Egmont som strategisk och långsiktig ägare kommer den internationella expansionen att fortsätta.
– Jag väldigt glad över att Nanna har tackat ja till uppdraget som vd. Nanna har stor erfarenhet från varumärkesinriktade företag och hon har en djup förståelse för såväl kunders som partners olika behov, förväntningar och önskemål. Hon är ambitiös, passionerad och står för ett tydligt och positivt ledarskap som kommer passa perfekt in i hos Royal Design, säger Cato Broberg, styrelseordförande i Royal Design Group och chef för Egmont e-commerce.
Nanna Hedlund efterträder Magnus Pettersson som går vidare till en ny roll inom Egmonts centrala e-commerce-team.
Hon tillträder sin nya tjänst den 1 augusti.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.