Han ska utveckla Rizzos e-handel: ”Precis vad vi behöver”
Staffan Nordin Söderlund uppges ha lång erfarenhet från mediebranschen.
Närmast kommer han från rollen som chef för produktutveckling på Bonnier News kommersiella avdelning. På Bonnier News har Staffan Nordin Söderlund även grundat performance marketing-avdelningen.
– Jag är mycket motiverad inför denna nya utmaning och ser framemot att få lära känna alla nya kollegor och leverantörer. Tror att jag har mycket att tillföra inom avancerade marknadsstrategier och analys samt djup teknisk förståelse. När bolaget kontaktade mig och presenterade uppdraget så kändes det självklart att tacka ja, säger Staffan Nordin Söderlund i en kommentar.
– Vi är väldigt glada över att få in Staffan i vårt team. Hans långa erfarenhet, driv och spetskompetens inom bland annat dataanalys är precis vad vi behöver för att ta vår e-handel och digitala marknadsföring till en högre nivå, säger Helena Morland, tf. vd på Rizzo Group.
Staffan Nordin Söderlund tillträder tjänsten den 22 maj.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.