23948sdkhjf

Triangeln välkomnar modekedja

Modekedjan Design Only, D.O, har öppnat butik om 480 kvadratmeter på plan 2 i Triangelns köpcentrum i centrala Malmö.

Butiken, som blir den åttonde ordningen för konceptet, är den första i staden för modekedjan som sedan tidigare driver tre butiker Göteborgsområdet samt butiker i Örebro, Varberg, Halmstad och Helsingborg.

– Vi är väldigt glada att de valt att öppna i Triangeln och butiken blev väldigt fin. Utbudet matchar väl med det övriga sortimentet i gallerian. Nu har butiken bara haft öppet en väldigt kort tid men som jag har förstått så är ägarna nöjda med starten. I Skåne finns kedjans sedan tidigare med butik på Väla men detta är den första butiken i Malmö. Vi har ett gott samarbete med Design Only sedan tidigare då kedjan även finns med butik i Arkaden i Göteborg, säger Robert Felczak, centrumchef för Triangeln till Dagens Handel.


Butiken är inrymd i en lokal som senast huserade en pop up-butik för Vila.

– Vi har byggt om lite och slagit ihop två lokaler för att ytan skulle passa. Det finns ett stort intresse för Triangeln och centrumet är i nuläget uthyrt till 94,4 procent och vi för dialog med ytterligare ett par aktörer men inget är riktigt klart och påskrivet ännu. Vi har några medvetna vakanser på övre plan som vi inte har hyrt ut ännu, men nedre plan är fullt uthyrt. Det händer en hel del runt om centrumet och vi har ett fantastiskt läge vid knutpunkten Triangeln, vid sjukhuset som har så många medarbetare och även i närheten av Södra Förstadsgatan och intilliggande gator som nu byggs om och blir gå- och cykelfartsgator, säger Robert Felczak vidare.

Om du får önska fritt, vilken verksamhet vill du då välkomna till Triangeln?

– Du ställer en fråga som är lite klurig att svara på. Vi har redan de flesta verksamheter på Triangeln – och vi har begränsat med outhyrda ytor- så det är snarare en fråga om att hitta verksamheter som kompletterar de befintliga. Dessa komplement kan finnas inom flera olika kategorier och kan kanske komplettera vårt befintliga utbud med en ”twist” som lite högre eller eägre prisklass, en specialisering där vi har en annan hyresgäst med bredd. Dock ser vi gärna att nya koncept som vill in på Malmömarknaden, etablerar sig först hos oss som Design Only.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksöppning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078