Norska Makeup Mekka växer med hjälp av influencers
Det meddelar företaget som kontinuerligt arbetar med att utveckla sin digitala marknadsföringsstrategi.
– Det som skiljer oss från våra konkurrenter är att vi utvecklar och säljer vårt eget sminkmärke till bra priser. Våra produkter produceras av stora, seriösa och erkända leverantörer, faktiskt på samma fabriker som internationella varumärken. Affärsmodellen är enkel utan onödiga mellanhänder vilket betyder att våra produkter går direkt från fabriken till vårt lager i Norge. Detta gör att vi kan erbjuda hög kvalitet till en mycket låg kostnad, säger Thea Hestad Kavli, vd för Makeup Mekka.
Att marknadsföra sig med hjälp av influencers uppges också vara en viktig anledning till framgångarna.
– Kontinuerlig användning av influencer marketing ger en top-of-mind-effekt på marknaden och skapar trovärdighet för vårt varumärke, säger Thea Hestad Kavli och förklarar att företaget kommer att fortsätta satsningen på den svenska marknaden.