Automatiserade affärsprocesser skapar ökad effektivitet
Med en EDI-integration till Dynamics 365 Finance & Operations (FO) automatiseras och digitaliseras utbytet av affärsdokument mellan handelspartner.
Grossister och producenter samt andra företag, som levererar en fast volym av varor till sina kunder, är beroende av en effektiv och pålitlig mottagning och hantering av företagskritiska dokument som ordrar.
Med elektroniskt datautbyte (EDI) kan företagen få automatiserat dataflödet som utbyts med kunder, men även leverantörer.
EDI-modulen integreras med ERP-systemet och konverterar enkelt de utgående dokumenten, till formatet som företagens handelspartner föredrar och konverterar de inkommande dokumenten som passar in i företagets eget ERP-system.
Fördelarna med EDI-integration är bl.a.:
- ett snabbt korrekt datautbyte
- ett stärkt samarbete med kunder och leverantörer
- tidsbesparing på administration och manuella processer
- mer tid till kärnverksamheten
Vill du veta mer?
Läs om hur du får effektiva affärsprocesser med en EDI-integration till Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations
Har du Dynamics 365 Business Central som ERP-system?
Då kan du hämta vårt datablad om EDI till Microsoft Dynamics 365 Business Central här