Funderar du på att outsourca din lagerfunktion?
Med EDI kan du automatisera kommunikationsflödet med ditt externa lager
Under de senaste åren har 3PL (eller Third Party Logistics) blivit en populär affärsmodell. Vid 3PL outsourcar du lagringen av dina varor och försändelser till en specialist på området, så att du istället kan fokusera på att växa ditt företag.
Vill du starta ett samarbete med ett 3PL-lager? Men tvekar du på hur du säkerställer en rationaliserad kommunikation mellan er, när du inte längre hanterar allt internt på företaget?
Med elektroniskt dokumentutbyte (EDI) kan du utbyta affärsdokument elektroniskt med ditt tredjepartslager. Via en EDI-integration till din Dynamics 365 Business Central kan du automatiskt och korrekt utbyta mellan din Business Central och din 3PL-partners system via TrueCommerce EDI-plattform.
Några av de stora fördelarna är att du frigör tid och resurser som du istället kan använda på andra områden i ditt företag och du minimerar dessutom felen i dina processer.
Vill du veta mer?
Hämta vitboken om stöd för 3PL med Dynamics365 Business Central här!