Effektivisering och automatisering av affärsprocesser med EDI för SAP
Med en EDI-integration till ditt SAP-system kan du automatisera det elektroniska dokumentutbytet med dina handelspartner.
Företag som levererar stora mängder varor till sina kunder – t ex grossister och produktionsföretag - har samtidigt ett behov av att kunna hantera och utbyta ett stort antal affärsdokument, inklusive t.ex. försäljningsorder, orderbekräftelser och fakturor, effektivt.
Med en EDI-integration för SAP kan du effektivisera och automatisera utbytet av dina affärsdokument. Ditt företag är kopplat till dina handelspartners – både leverantörer och/eller kunder, så att du kan genomföra ett snabbt och korrekt utbyte av även stora datamängder.
Detta ger dig en rad fördelar som mer tid till kärnverksamheten, eftersom du inte längre har de tidskrävande manuella processerna. Samtidigt förbättrar ett snabbt och korrekt utbyte av dokument kundnöjdheten och bidrar till att öka försäljningen.
Vill du veta mer om EDI för SAP och hur du kan ta ditt företag till nästa nivå? Då kan du ladda ner ett white paper om EDI-integration för SAP här.
Detta white paper är på engelska.