Smart Retail satsar
Smart Retail satsar för att bli en komplett utbildningsplattform för kontaktintensiva branscher såsom dagligvaru-, detalj- och fackhandeln, restaurang, hotell, salonger och showroom med fokus på kund och -gästupplevelsen.
En av de främsta framgångsfaktorerna i dagens och framtidens butik är kompetenta och engagerade medarbetare som ger kunden ett upplevt mervärde på riktigt.
Vi behöver tillsammans passionerat öka statusen för att jobba i handeln och skapa alternativa karriärvägar och fler specialister. För det krävs flera delar men utbildning är en av de viktigare.
Varje utbildning och del är skapat av och tillsammans med specialister och företag inom varje specifik bransch. Företag som vill anpassa innehåll och process utifrån mål, kundlöfte och design av kundmöte gör det effektivt genom den arbetsmetodik verktyget ger möjlighet till.
De nya utbildningarna som lanseras nu är Visual Merchandising (VM), Sälj & Service samt Butiksekonomi både för skola och för företag.
Företaget har sedan tio år utvecklat program för gymnasiets hantverks- och handelsprogram på riksnivå. Skolverkets fokus på att behovsanpassa utbildningarnas innehåll utifrån handels behov har gett många synergier och intresse att tillsammanskapa koncept, form och innehåll.
”Vi vill engagera oss och samarbeta med de olika branscherna och svensk gymnasieskola så att fler unga attraheras av att jobba i branschen” säger Tommy Hellström på smart retail.
Den 21:a november bjuder företaget in till en lanserings- och seminariekväll med temat ” Lärandet in i framtiden där företag måste vara värda sina medarbetares lust och viljekraft att utveckla sig och verksamheten för kundernas upplevelse”. Utöver en branschkollegor inom svensk detaljhandel kommer två intressanta föreläsare att ge oss sin syn på kompetensutveckling inom detaljhandeln.
För ytterligare information vänligen kontakta oss eller gå in på vår nya hemsida, www.smartretail.com
Personerna bakom s.m.a.r.t. Stylingträning har lång erfarenhet av produktutveckling och försäljning inom detaljhandeln. Tommy Hellström har verkat inom detalj- och dagligvarubranschen med fokus på utbildning i 30 år. Mirjam Kellermann har verkat inom modebranschen i 30 år och arbetat med koncept- och produktutveckling inom internationella modeföretag. Anne Hesselgren är en av landets främsta specialister inom området butikskommunikation och driver sedan många år företaget KOM Agency.